مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

درمان خانگی سکسکه چیست؟ ۱۳ درمان سکسکه در منزل

درمان خانگی سکسکه

درمان خانگی سکسکه

شاید حدود ۵۰ راه‌حل، برای درمان سکسکه شامل درمان های خانگی، دارویی و حتی جراحی ارائه شده است.

در این مقاله به درمان‌های خانگی سکسکه اشاره می‌کنیم.

روش های خانگی درمان سکسکه:

  1. نگه داشتن نفس و شمردن به آرامی از ۱ تا ۱۰
  2. نفس کشیدن داخل یک کیسه کاغذی برای مدتی کوتاه
  3. نوشیدن سریع یک لیوان آب سرد
  4. خوردن یک قاشق شکر یا عسل یا قرار دادن آن در انتهای زبان
  5. بالا کشیدن زانوها به درون سینه
  6. بیرون کشیدن ناگهانی و شدید زبان
  7. گاز زدن یک تکه لیموترش
  8. غرغره آب یخ
  9. ماساژ انتهای گلو
  10. خوردن یک قاشق سرکه
  11. نوشیدن آب به حالت درازکشیده و خوردن از سمت مقابل لیوان
  12. قرار دادن انگشت در دهان
  13. از کسی بخواهید که شما را بترساند.

درمان‌های دارویی، جراحی و جایگزین سکسکه

سکسکه ادامه پیدا کند، پزشک داروهایی را تجویز می‌کند. «کلرپرومازین» که یک داروی ضدجنون ضداستفراغ است، معمولا اولین داروی انتخابی پزشک است. البته گاهی داروهای دیگری مانند «هالوپوریدول» یا «متوکلوپرامید» نیز برای بیمار تجویز می‌شوند.

داروهای شل‌کننده عضلات یا ضددردها نیز گاهی برای درمان سکسکه به کار می‌روند. یکی دیگر از روش‌های درمان، جراحی عصب فرنیک است. این درمان معمولا به عنوان آخرین راه‌حل در درمان سکسکه‌های مزمن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در بعضی گزارش‌ها از هیپنوتیزم و طب سوزنی نیز به عنوان راه‌حل‌های پیشنهادی طب جایگزین برای درمان سکسکه های مقاوم نام برده شده است که البته شواهد معتبری برای تایید این روش‌ها وجود ندارد.

روش‌های جدید درمان سکسکه‌های مقاوم

دکتر برایان پین، جراح اعصاب در دانشگاه لوئیزیانای آمریکا، در درمان‌های جدید سکسکه، موفقیت‌های زیادی داشته است. اسمیت، مرد ۵۳ ساله‌ای که در مقدمه به وی اشاره شد، پس از آنکه انواع درمانهای خانگی سکسکه را امتحان کرد و جواب نگرفت به متخصصان مختلفی مراجعه کرد اما آنها هیچ مشکل زمینه‌ای در وی پیدا نکردند. مصرف داروهای مختلف هم برای درمان موثر نبود.

وی بعد از مدتی به سراغ دکتر پین و همکارانش در دانشگاه لوئیزیانا رفت. آنها دستگاه کوچکی را در قسمت بالایی قفسه سینه وی ایمپلنت کردند. این وسیله تحریکات الکتریکی مداومی را از طریق عصب واگ به مغز می‌رساند و درنهایت بعد از چند سال، مشکل آقای اسمیت حل شد.

سازمان غذا و داروی آمریکا، در سال ۱۹۹۷، استفاده از این دستگاه را برای کنترل حمله‌های صرع در بیماران مبتلا موردتایید قرار داده بود اما هنوز استفاده از آن برای درمان سکسکه‌های مداوم مورد تایید مجامع پزشکی قرار نگرفته است.

گزارش این درمان در مجله جراحی اعصاب آمریکا به چاپ رسید و عده زیادی که درگیر سکسکه‌های مزمن بودند سراغ دکتر پین و گروهش آمدند تا با استفاده از همین روش، درمان شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.