ترفندستان

تشخیص زمان بازطراحی وب‌ سایت

وب‌سایت اولین برخورد مخاطب با هویت برند است. طراحی ضعیف و استفاده از فناوری‌های قدیمی، به تصویر برند در ذهن مخاطب لطمه‌ی بسیاری می‌زند.

نگه‌داری وب‌سایت و بازطراحی آن‌ هزینه‌های زیادی به همراه دارد. در دنیای دیجیتال امروزی، برند‌های کوچک و بزرگ نمی‌‌توانند امیدوار باشند که با وب‌سایت از رده‌خارج توان رقابت داشته باشند. چگونه بفهمیم زمان بازطراحی و تحول وب‌سایت فرا رسیده است؟ در ادامه به نکاتی کلیدی برای درک این موضوع اشاره می‌‌کنیم

هم‌سطح بودن وب‌سایت با برند و  هویت آن

تغییر تاکتیک‌ برای سازمان‌ها و شرکت‌‌ها امری غیر معمول نیست. تقویت موقعیت خاص یا تحول اساسی در استراتژی کسب و کار از ملزومات اصلی فعالیت‌‌های تجاری است. چه بر مشریان خاصی متمرکز هستید یا خدمات و محصولات خود را با سلیقه‌های مختلف منطبق کرده‌اید، وب‌سایت شما باید این جهت‌گیری را نشان دهد.

مقاله‌های مرتبط:

حتی اگر مخاطبان شما همان مشتری‌های سابق هستند، باید همواره سایت را چک کنید تا مطمئن شوید که وب‌سایت داستان برند، اهداف و ارزش‌های آن را به خوبی انتقال می‌دهد. این تغییرات فراتر از تغییر توضیحات صفحه‌ی «درباره‌ی ما» است. نشانه‌‌های نامحسوس بر ضمیر ناخودآگاه و قضاوت کاربران تاثیر‌گذار است. باید به همه‌ی بخش‌های سایت مانند هدر، فوتر، منوهای آبشاری و حتی پیغام‌های خطا دقت کافی داشته باشید.

در کنار پیام‌های متنی نباید از استایل و زیبایی‌های بصری غفلت شود. آیا تصاویر به کار برده شده هویت برند و خط‌مشی آن را به خوبی نشان می‌دهد؟ اگر پاسخ منفی است، احتمالا باعث دلزدگی مشتریان بالقوه و جذب گروه نامناسبی از آن‌ها خواهد شد.

اهمیت رابط کاربری در سایت ها

آیا وب‌سایت از رابط کاربری جذابی برخوردار است؟

شاید درک کاربرد‌پذیری رابط کاربری برای شما یا تیم طراحی آسان نباشد. اصولا هر کسی از سلیقه‌ی خود رضایت کامل دارد ولی آیا این تجربه برای دیگران نیز لذت‌بخش است؟

با کاربران وب‌سایت گفت‌وگو کنید و نظر آن‌ها را جویا شوید. در نظرسنجی از کاربران، خودتان را به مشتریان فعلی محدود نکنید. سلیقه‌ی گروه‌های هدف را نیز مد نظر داشته باشید.

رابط کاربری نامناسب باعث دلزدگی کاربران می‌شود

رابط کاربری نامناسب به قاتل خاموش وب‌سایت‌ها تعبیر می‌شود. بسیاری از شرکت‌‌ها تا زمان بلند نشدن آه و ناله‌ی مشتریان، به عمق فاجعه پی نمی‌برند. برای درک کاربر‌پسند بودن رابط کاربری سوالات زیر را از مشتریانتان بپرسید.

  • آیا قادر به یافتن نیازهایتان هستید؟
  • آیا ناوبری به بخش‌های مختلف به آسانی صورت می‌گیرد؟
  • آیا تا به حال در یافتن اطلاعات ضروری دچار سردرگمی شده‌اید؟
  • از زمان بارگذاری سایت راضی هستید؟
  • زیبایی سایت را می‌پسندید؟
  • آیا به نظرتان کم و کسری وجود دارد؟
  • آیا عملیت مورد نظرتان را به راحتی انجام می‌دهید؟

این بازخورد‌ها به شما کمک خواهند کرد که به نواقص و ایراد‌های احتمالی رابط کاربری پی برده و آن‌ها را رفع کنید. پس از هر تغییر با استفاده از ابزار‌های آنالیز وب‌سایت، تاثیر آن را بررسی کنید. آیا عملیات کاربران تکمیل شده است یا آنها را نیمه‌کاره رها کرده‌اند؟ در کدام صفحات بیش‌ترین توقف را داشته‌اند؟ پاسخ این سوالات جزئیات بسیاری درباره‌ی ضرورت‌های بازطراحی وب‌سایت آشکار خواهد کرد.

اهمیت محتوای سایت در بازاریابی

آیا وب‌سایت در حد واندازه‌ی محتوای آن است؟

 امروزه بسیاری از سازمان‌ها از وب‌سایت به عنوان بستر اصلی اطلاع‌رسانی استفاده ‌می‌کنند. باید علاوه بر اطلاع‌رسانی مناسب از محتوای منتشر شده نیز پشتیبانی کنید. شاید ویدیو‌ یا پادکست‌های فوق‌ا‌لعاده‌ای منتشر کنید ولی اگر این ویدیو‌ها کاملا بارگذاری نشوند یا باعث کاهش سرعت بارگذاری صفحه شوند، باعث رنجش کاربران خواهند شد. محتوای شما باید نشان‌دهنده‌ی اهمیت مشتری‌مداری و در راستای سیاست‌های بازاریابی‌ نوین باشد. اگر بستر مورد استفاده قدیمی باشد، استفاده از شیوه‌های جدید تاثیر معکوس خواهد داشت

بازخورد کاربران را درباره‌ی جزئیات فنی و بصری وب‌سایت دریافت کنید. اگر در هر یک از این بخش‌ها کم و کاستی مشاهده کردید به بازطراحی مجدد آن بیاندیشید.

اهمیت فناوری در وب سایت

آیا فناوری‌‌های مورد استفاده از رده خارج شده‌اند؟

امروزه فناوری‌ها با سرعت سرسام‌آوری رشد می‌کنند. سلیقه‌ و ابزار‌های مورد استفاده‌ی کاربران نیز به تبع آن تغییر می‌کنند. افزودن ویژگی پشتیبانی از نمایشگر‌های موبایل دیگر به تنهایی کافی نیست. وب‌سایت باید با همه‌ی دستگاه‌های جدید هماهنگ بوده و تجربه‌ی کاربری لذت‌بخشی در همه‌ی آن‌ها فراهم سازد. افزون بر این‌‌ها امنیت مقوله‌ای است که همه‌ی شرکت‌‌ها را درگیر خود کرده است. نشت اطلاعات شخصی کاربران به اعتبار برند بسیار لطمه می‌زند.

اگر وب‌سایت‌ شما بر پلتفرم‌های قدیمی و از رده‌خارج بنا شده است، باید آن را با متد‌های به‌روز بازطراحی کنید. بررسی‌های منظم رابط کاربری و کد‌‌های فنی به بهینه‌سازی آن کمک شایانی خواهد کرد. در مورد امنیت اطلاعات کاربران نیز هیچ‌گونه اغماضی قابل پذیرش نیست

وب‌سایت یکی از مهم‌ترین ابزار‌های جذب مشتری و تصویر سازی ذهنی در آنان است. وب‌سایت هویت برند را شکل می‌هد. هر گونه کم و کاستی در آن باعث تعمیم ایراد به کل شرکت و محصول می شود.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن