مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

جاهای دیدنی تهران: اگر به تهران رفتید این جاهای دیدنی را از دست ندهید

تهران، پایتخت کشور ما، بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر ایران است که به دلیل اهمیت سیاسی و همچنین زیبایی‌ها و جاذبه‌هایی که دارد، این شهر یک منقطه گردشگری بوده که هر ساله از شهرهای مختلف ایران و یا حتی خارج از کشور، مسافر جذب می‌کند. آیا می‌دانید جاهای دیدنی تهران کدام‌ها هستند؟ در ادامه این مطلب از مجله بانوان و دخترانه صورتی‌ها، قصد داریم چند مورد از جاهای دیدنی تهران را معرفی کرده و تصوان آن‌ها را تقدیم شما کنیم. همراه ما باشید.

جاهای دیدنی تهران

موزه نگارستان

در ادامه ۱۰ محل دیدنی شهر تهران را معرفی می‌کنیم: این مناطق زیباترین مناطق گردشگری شهر بزرگ تهران هستند. اگر به تهران سفر می‌کنید حتما از این مکان‌ها نیز دیدن کنید.

چشمه علی

چشمه علی تهران

یکی از جاهای دیدنی تهران که بسیار طبیعت زیبایی نیز دارد چشمه علی است که با وجود زیبایی و طبیعت بی‌نظیر و همچنین وجود چشمه پرعظمت، تبدیل به نقطه گردشگری مهم شهر تهران گشته است. نام قدیمی این چشمه، سورنا می‌باشد. آیا می‌دانید نام چشمه علی از چه نامی برگرفته شده است؟ نام چشمه سورنا بعدها به خاطر حصرت علی (ع)، به چشمه علی تبدیل شد. قدمت این چشمه به حدود ۸۰۰۰ سال پیش برمی‌گردد. چشمه علی از میان صخره‌ای بزرگ خارج شده و به سمت جنوب و جنوب شرق جاری می‌شود.

درکه

جاهای دیدنی تهران و حومه

درکه یکی از قدیمی‌ترین محله‌های شهر تهران است، که در امتداد یک دره قرار دارد و امروزه تبدیل به محل گردشگری افراد بسیار زیادی گشته است. آب و هوای این منطقه و همچنین طبیعت زیبای آن توجه بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جلب کرده، همچنین جالب است بدایند که درکه حدود پنج قرن قدمت دارد.

معروف‌ترین جلوه‌های طبیعی درکه، هفت حوض، جنگل و آبشار کارا، آبشار بند عبدالله، آبشار جوزک، پلنگ جوزک، پلنگ چال، اسپیو (آب سپید)، هفت چشمه (هفت طیغانی)، و کفو (آب کف دار) می‌باشند.

بوستان باغ ایرانی

جاهای دیدنی تهران+عکس

یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران بوستان باغ ایرانی می‌باشد. شاید شما نیز قبلا از این محل دیدن نموده‌اید. بوستان باغ ایرانی دارای مساحت ۳٫۴هکتار است که در منطقه قدیمی به نام ده ونک قرار دارد. این منطقه یادآور گذشته‌های تهران می‌باشد. جالب است بدانید که ۲٫۵ هکتار از ۳٫۴ هکتار فضای سبز است، البته باید یاداور شویم که احداث فضای سبز در این باغ به زیبایی و سرسبزی باغ آسیب نرسانده و فقط گونه‎های طبیعی مختلف را به باغ اضافه نموده است.

باغ موزه قصر

جاهای دیدنی تهران

نام قدیمی باغ موزه قصر، در ابتدا زندان قصر بوده ، در واقع اولین زندان متمرکز شهر تهران بوده است که هم اکنون این زندان تعطیل شده و امروزه به عنوان یک مرکز فرهنگی، تاریخی و هنری شناخته می‌شود که مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است. اگر به تهران سفر کردید حتما از این مکان نیز دیدن کنید.

برج میلاد

جاهای دیدنی تهران در شب

برج میلاد در شمال غرب شهر تهران قرار دارد و نام برج مخابراتی چند منظوره است. این برج زیبا و خاص در حدود ۴۳۵ متر ارتفاع دارد که بلندترین برج ایران به شمار می‌آید و در جهان نیز ششمین برج مخابراتی بلند است، همچنین این برج ۱۳ هزار متر زیربنا دارد. برج میلاد به دلیل ارتفاع زیاد و رویت از تمامی نقاط تهران، می‌توان گفت یکی دیگر از نمادهای شهر تهران است. برج میلاد از نظر کاربری اهمیت زیادی دارد و نیازهای مخابراتی و تلویزیونی شهر تهران را برطرف می‌کند.

میدان آزادی

جاهای دیدنی تهران و کرج

حتما شما نام میدان آزادی در تهران را شنیده و یا حتی از آن بازدید نموده‌اید، یکی از بزرگترین‌ میدان‌های تهران، همین میدان آزادی است. در واقع برج آزادی با ارتفاع چهل و هشت متر نماد تهران به شمار می‌آید. این برج در زمان محمد رضا شاه پهلوی به عنوان نماد پایتخت ساخته شده است. نام این برج قبل از انقلاب ۱۳۵۷، شهیاد بوده که بعدها تغییر نام داد. این میدان از شرق به خیابان آزادی (خیابان آیزنهاور)، از شمال به بزرگراه محمدعلی جناح، از غرب به بزرگراه لشگری (جاده مخصوص کرج) و از جنوب به بزرگراه آیت‌الله سعیدی (بزرگراه شهیاد) پیوند دارد.

نمای زیبا و جالب این برج باعث جلب توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی تهران گشته، البته شاید زیبایی و جذابیت آن برای مردم شهر تهران که هر روز آن را می‌بینند عادی شده باشد!

بوستان آب و آتش

جاهای دیدنی تهران+عکس

احتمالا شما نیز تا به حال نام بوستان آب و آتش تهران را شنیده‌اید یکی دیگر از جاهای دیدنی شهر تهران بوستان آب و آتش می‌باشد که امروزه تبدیل به محل گردشگری شهروندان تهران و خارج از آن شده است. می‌توان گفت یکی از بوستان‌های متفاوت و جالب شهر تهران، همین بوستان آب و آتش می‌باشد. این بوستان در سال ۱۳۸۸ و به متراژ ۲۴ هزار متر مربع، افتتاح گردیده است. این بوستان در میدان ونک قرار دارد.

موزه نگارستان

موزه نگارستان

موزه نگارستان از بناهای قدیمی شهر تهران است که به دستور فتحعلی خان در سال ۱۲۲۲ هجری قمری ساخته شده و دارای دو عمارت، به نام‌های دلگشا و تالار قلمدان است. این موزه به سبک کلاه فرنگی ساخته شده که دارای ۶۴ اتاق می‌باشد. موزه نگارستان در ابتدا جزو بناهای سلطنتی بوده اما با گذشت زمان، رو به ویرانی گشته است.

بهشت مادران

بهشت مادران

آیا نام ” بهشت مادران ” در شهر تهران را شنیده‌اید؟ آیا می‌دانید چرا این منطقه به بهشت مادران معروف است؟ جالب است بدانید که منطقه ” بهشت مادران ” نخستین مجموعه ورزشی بانوان می‌باشد که دور تا دور آن با دیوار محاصره شده و اجازه ورود آقایان به این محدوده، داده نمی‌شود. این منطقه در سال ۱۳۸۴ تاسیس گردیده و از همان سال‌های نخست نیز به علت ایده جدید بودن، مورد استقبال خانم‌ها با رده‌های سنی مختلف قرار گرفت. این پارک در ضلع شمالی شرقی تقاطع بزرگراه‌های رسالت و شهید حقانی قرار دارد. گونه‌های گیاهی استفاده شده در این باغ بسیار خاص هستند

بازار تجریش

جاهای دیدنی تهران+عکس

یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید شمیران، بازار تجریش است که از یک سمت به میدان تجریش و از سمت دیگر به امام زاده صالح راه دارد. قدیمی و کاملا سنتی بودن این بازار توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است، این بازار کاملا سرپوشیده بوده و هویت قدیمی دارد. بازار تجریش جزو مناطق دیدنی و گردشگری تهران محسوب می‌شود که هر سال افرادی زیادی برای بازدید از این بازار به شهر تهران سفر می‌کنند.

ممنون که با این مقاله همراه ما بودید، امیدوارم معرفی جاهای دیدنی تهران توجه و رضایت شما را جذب کرده باشد، لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. البته جاهای دیدنی تهران بسیار زیاد می‌باشد ولی این موارد معروف‌ترین مکان‌هایی بودند که می‌توانید به آن‌ها سفر کنید. ممنون که همراه ما بودید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.