مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کمپانی آمریکایی AMD از نسل جدید و اقتصادی کارت گرافیک خود رونمایی کرد

به گزارش راگامگ ؛ کمپانی آمریکایی AMD از نسل جدید و اقتصادی کارت گرافیک خود رونمایی کرد. کاربران با خرید AMD Radeon RX 590 سه بازی مطرح بازار (Devil May Cry 5 ،The Division 2 و Resident Evil ) را به طور رایگان دریافت خواهند کرد.

کمپانی AMD با بهره‌گیری از معماری پولاریس خود، در ساخت Radeon RX 590 سرعت کلاک آن را تا ۱۵ درصد افزایش داده و اکنون این کارت گرافیک نسبت به Radeon RX 580 عملکرد پردازشی بالاتری ارائه می‌دهد. کارت گرافیک Radeon RX 590 با ارائه یک تجربه‌ی بصری خیره‌کننده از بازی‌های HD و عناوین محبوبی از AAA می تواند نرخ بارگذاری را تا ۶۰ فریم بر ثانیه یا بیشتر افزایش دهد. این رقم در بعضی از عناوین محبوب eSports تا ۱۰۰ فریم بر ثانیه هم می‌رسد.

RX 590

همچنین این شرکت با ارائه به‌روزرسانی تکنولوژی Radeon FreeSync بازی‌هایی بدون لگ و به اصطلاح ابریشمی به گیمر هدیه می‌دهد. از طرفی این تکنولوژی برای حدود ۵۰۰ نوع مختلف مانیتور در بازار ارائه شده است. FreeSync وظیفه‌ی همگام‌سازی نرخ بازسازی تصویر میان مانیتور و کارت گرافیک را به عهده دارد و همچنین باعث می‌شود که فریم‌ریت‌های سفارشی و ویژگی‌های پیشرفته‌ای را برای گمیرز در همه جا به ارمغان بیاورد.

‌علاوه بر این، سورپرایز AMD برای خریداران، ارائه رایگان بسته‌ی بازی Full Loaded در ازای خرید کارت گرافیک AMD Radeon RX 590 است. این بازی‌ها برای گیمرهای پی‌سی Resident Evil 2 ،Devil May Cry 5 و Tom Clancy’s Division 2 است. این بازی‌ها با خرید Radeon RX Vega یا Radeon RX 590 به خریداران هدیه داده می‌شوند. همچنین خریداران رایانه‌های شخصی و گیمرهایی که کارت گرافیک Radeon RX 580 یا Radeon RX 570 را خریداری می‌کنند می‌توانند دو بازی را به صورت رایگان انتخاب کنند.

GIF RX 590 info

همانند نسخه‌ی قدیمی RX 580، پردازنده‌ی گرافیکی یا GPU کارت گرافیک RX 590 براساس نسل چهارم پردازنده‌ی Graphics Core Next AMD ساخته شده است. Radeon RX 590 با معماری ۱۲نانومتری ساخته شده و حدود ۲۷۹ دلار قیمت‌گذاری شده است.

مشخصات و مقایسه را در جدول پایین مشاهده می کنید:

مشخصات Radeon RX Vega 56 Radeon RX 590 Radeon RX 580 GeForce GTX 1060 GB
پردازنده‌ی گرافیکی Vega 10 (14nm) Polaris (12nm) Polaris (14nm) GP106 (16nm)
سایز Die ۲۰۰ mm2 ۲۳۲ mm2 ۲۳۲ mm2 ۴۸۶ mm2
ترانزیستور ۱۲٫۵ billion ۵٫۷ billion ۵٫۷ billion ۴٫۴ billion
شیدرز ۳۵۸۴ ۲۳۰۴ ۲۳۰۴ ۱۲۸۰
پایه / تقویت نرخ کلاک ۱۱۵۶/۱۴۷۱ MHz ۱۴۶۹/۱۵۴۵ MHz ۱۲۵۷/۱۳۴۰ MHz ۱۵۰۶/۱۷۰۹ MHz
حداکثر محاسبه FP32 ۱۰٫۵ TFLOPS ۷٫۱ TFLOPS ۶٫۲ TFLOPS ۴٫۴ TFLOPS
واحد بافت ۲۲۴ ۱۴۴ ۱۴۴ ۸۰
حداکثر نرخ افزایش بافت ۳۲۹٫۵ GT/s ۲۲۲٫۵ GT/s ۱۹۳ GT/s ۱۳۶٫۷ GT/s
ROPs ۶۴ ۳۲ ۳۲ ۴۸
حافظه ۸GB HBM2 ۸GB GDDR5 ۸GB GDDR5 ۶GB GDDR5
پهنای باند حافظه ۴۱۰ GB/s ۲۵۶ GB/s ۲۵۶ GB/s ۱۹۲٫۱ GB/s
TDP ۲۱۰W ۲۲۵W ۱۸۵W ۱۲۰W
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.