مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ریکاوری اطلاعات حذف شده در ویندوز تنها در ۵ دقیقه

ریکاوری اطلاعات حذف شده در ویندوز تنها در ۵ دقیقه

در صورتی که می‌خواهید فایلی را که از کامپیوترتان پاک شده است بازیابی کنید و به دنبال نرم افزاری برای این کار هستید، EaseUS Data Recovery همان برنامه‌ای است که باید به دنبالش باشید.

قطعا بارها پیش آمده که فایلی را سهواً از کامپیوتر خود پاک کرده‌اید و یا اینکه فایلی به واسطه ویروس از کامپیوترتان پاک شده است و حال به آن فایل نیاز دارید. هیچ جای نگرانی نیست زیرا نرم افزار EaseUS Data Recovery به آسانی هر فایل با هر پسوندی را به سرعت بازیابی کرده و می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

حال خبر خوب در مورد این نرم افزار این است که این برنامه نه تنها برنامه‌های حذف شده از حافظه کامپیوتر را بازیابی می‌کند بلکه می‌تواند هر نوع فایلی از هر نوع حافظه‌ای نظیر هاردهای اکسترنال و کارت‌های حافظه مخصوص موبایل را به آسانی بازیابی کند. در ادامه با ما همراه باشید تا در این پست، این نرم افزار کارآمد را به همراه مثالی از بازیابی یک فایل به شما معرفی کنیم.

محیط این نرم افزار بسیار ساده و کار با آن راحت است. برای آشنایی بیشتر با نرم افزار EaseUS Data Recovery مثالی را برای شما انجام می‌دهیم. در اینجا فایل موسیقی با فرمت MP3 را مطابق شکل از درایو H  و فولدر با نام New Folder حذف کرده و با کمک این نرم افزار بازیابی می‌کنیم.

ریکاوری اطلاعات حذف شده در ویندوز تنها در 5 دقیقه

مرحله اول) نرم افزار EaseUS Data Recovery  به کاربر این امکان را می‌دهد که در صورتی که فولدر خاصی مورد نظرش باشد می‌تواند از گزینه Specify a Location استفاده کند. چون در این مثال، فایلی را از یک فولدر مشخص حذف کرده‌ایم از این گزینه استفاده می‌کنیم. در صورتی که به یاد ندارید فایلتان در کدام فولدر قرار داشته می‌توانید کل هارد دیسک را بازیابی کنید.

ریکاوری اطلاعات حذف شده در ویندوز تنها در 5 دقیقه

مرحله دوم) پس از مشخص شدن مسیر، کافی است بر روی گزینه Scan کلیک کنید تا برنامه EaseUS Data Recovery شروع به بررسی فایل مورد نظر کند. در صورتی که در نام فایل خود را در هنگام اسکن برنامه مشاهده کردید کافی است اسکن را متوقف کنید. زیرا برنامه حتی پس از اسکن فولدر مورد نظر، هارد دیسک را نیز بازرسی خواهد کرد.

ریکاوری اطلاعات حذف شده در ویندوز تنها در 5 دقیقه

مرحله سوم) در صورتی که به دنبال فرمت خاصی هستید می‌توانید با استفاده از گزینه فیلتر، نوع فرمت فایل را انتخاب کنید تا پیدا کردن فایل مورد نظرتان راحتتر باشد.

ریکاوری اطلاعات حذف شده در ویندوز تنها در 5 دقیقه

گام چهارم) پس از اینکه فایل مورد نظرتان را پیدا کردید کافی است آن‌ را انتخاب کرده و بر روی گزینه Recover کلیک کنید تا برنامه EaseUS Data Recovery شروع به بازیابی فایل‌ها کند. پس از تعیین محل فایل پنجره‌ای مبنی بر شروع بازیابی فایل‌ها نمایان خواهد شد. در صورت موفق بودن عملیات بازیابی، پنجره دیگری نمایش داده خواهد شد و پوشه فایل‌های بازیابی شده به طور خودکار باز خواهد شد.

همانطور که مشاهده کردید بازیابی فایل به کمک برنامه EaseUS Data Recovery  کاری بسیار آسان و راحت است. کاربران ویندوز می‌توانند نسخه رایگان این برنامه بسیار کارآمد را از طریق این لینک دانلود کنند.

همچنین برای اطلاع از سایر امکانات و ویژگی‌های این برنامه می‌توانید به وبسایت رسمی برنامه از طریق این لینک دسترسی داشته باشید. همانطور که پیشتر نیز بیان شد، نرم افزار EaseUS Data Recovery قادر است تا انواع فایل‌ها را بازیابی کند. می‌توانید نوع فایل‌هایی که این نرم افزار قدرتمند توانایی بازیابی آن‌ها را دارد مشاهده کنید.

مستندات

DOC/DOCX, XLS/XLSX, PPT/PPTX, PDF, CWK, HTML/HTM, INDD, EPS

گرافیک

JPG/JPEG, TIFF/TIF, PNG, BMP, GIF, PSD, CRW, CR2, NEF, ORF, SR2, MRW, DCR , WMF, RAW, SWF, SVG , RAF, DNG

ویدیو

AVI, MOV, MP4, M4V, 3GP, 3G2, WMV, MKV, ASF, FLV, SWF, MPG, RM/RMVB, MPEG, etc

صدا

AIF/AIFF, M4A, MP3, WAV, WMA, APE, MID/MIDI, RealAudio, VQF,FLV, MKV, MPG, M4V, RM/RMVB, OGG, AAC, WMV,APE, etc

ایمیل

PST, DBX, EMLX

فایل های دیگر

Archives(ZIP, RAR, SIT, ISO etc.), exe, html, SITX

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.